lørdag 4. september 2010

V5-tips Harstad Travpark søndag 05.09.2010

Fine penger ble det sist i Harstad når den store favoritten E.M. Hercules ikke var som best og skrellen var ett faktum og til slutt var det bare en bong som overlevde. Ingen skyhøye favoritter denne gangen, men rebusen ser ikke ut til å være den vanskeligste denne gangen.

V5-1:
Jeg tror hardt på 3 B.B. Mikki på strek på stayerdistanse. Var ikke så altfor langt bak gode hester fra likestart på sprint sist, denne gangen er forutsetningene mye bedre. De som går smalt kan nok prøve seg med en frekk banker her. Ved gardering så er 11 Gann Viking og 8 Milomen de som skal være med. Det vil overraske meg mye om vinneren ikke er nevnt.

V5-2:
3 Patrol F. har perfekte forutsetninger her med bare 3 hester fra strek, noe som gjør sjansen for feilfri avgang mye større. Ble nr 4 sist på fine 18,2 hengende i 3.spor hele sisterunden. Er han like god som sist så fanger ingen den 7-årige franskmannen. Men dette er en usikker krabat, og som favoritt så er det litt risikabelt å spille banker. Finske 8 Figo F.I. er den som står klar til å ta over om min favoritt roter seg bort.
I lavgrunnlag så er man aldri trygg, og jeg strør på med noen garderinger på mitt største forslag. 9 Kingdom Come, 7 Pure Arrogance og 11 K.L.M. Super Nova er de jeg tror kan blande seg inn.
Min egen 2 American Line har jeg ikke vært fornøyd med på trening denne uka og jeg tror ikke hun vil blande seg inn i toppen her.

V5-3:
1 Ulsrud Oris var veldig fin på hurtigarbeid denne uka og har perfekte forutsetninger her. Forsvarer nok sporet her og da kan Guro Rødland Berg bare kjøre rett fram. Dagens banker er nevnt.

V5-4:
Et stayerløp med et aldrende og delvis formløst felt. 8 Ågårds Dick er den beste hesten, men har ikke vært patent i travet i år. 5 Poisson D'Avril er sterk som brennevin og må tidlig på bongen på dagens distanse.  6 King Kosmos er på gang, fikk et tungt løp sist i dødens og ble frakjørt til slutt, men fullførte anstendig. Møter lettere lag her og skal regnes. 4 Pocket Book kan ikke gjøre noe selv, men kan spurte fort om hun får alt sydd opp. Tar tilslutt med 3 Adage på mistanke.

V5-5:
Etter å ha brukt få streker i starten så kan jeg bruke mange i finalen, og det tror jeg trengs. 3 Eck Moment skuffet litt sist,  men har i dag et fint løp og blir min favoritt. 4 Lucky Quick er i kanonform og kan ta sin tredje strake. Var rågod i monte sist. 1 Nimbus F.H. var god toer fra 40 meter tillegg på den trillrunde 800-metersbanen på Olsborgmoen, hengende i 3.spor store deler av løpet. Spennende å se hvor langt det rekker i dag. 3 Væsterbo Future har høy kapasitet, men innerspor fra tillegg kan bli en felle. 9 Blue Bang fra springspor er nok framme hos strekhestene tidlig og må regnes. 7 Sunnybell har vært god i sommer og 4-åringen må med denne gangen også. 6 C.C. Katies Image vinner ikke ofte, men er speedig og kan skrelle om hun får et smørløp.


Spillforslag (70kr/525kr):
V5-1: 3 B.B. Mikki/11-8
V5-2: 3-8/9,7,11
V5-3: 1 Ulsrud Oris
V5-4: 8-5-6-4-3
V5-5: 2-4-1-3-9-7-6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen kommentarer